Opóźnienie jest to doświadczenie bojowe w walce wyraża umiejętności bohatera do szybkiej i długiej reakcji w porównaniu z innymi mniej doświadczonymi(na niższym lvl) postaciami.
Długość danej czynności zalezy od poziomu(chodzi o używanie opóźnienia) zaawansowania zdolności...patrz że mieczem zawsze machasz tak samo no chyba ze już wstępujesz na wyższy stopień wtajemniczenia.
Zaklęcia mają widoczny podział poziomu wtajemniczenia.
Różne miecze wymagają różnej ilości opóźnienia ze względu na ich ciężar bezwładność stopień umiejętności posługiwania sie bronią itd. wraz z zdobytym lvl rośnie opóźnienie i wolownik zaczyma zarazem szybciej machać mieczem.
Tak samo czarodziej zaczyna szybciej i bardziej skutecznie rzucać zaklęcia.
Na pierwszym lvlu każda postać dostaje 5 ptk opóźnienia standardowych oraz te które wynikają z ich gotowości bojowej.
co 3 poziomy dostaje nastepny punkt.
co 5 ptk. Gotowości Bojowej dostaje 1 ptk. opóźnienia.
każdy podwójny bonus Gotowości dodaje również 1 opóźnienia.