Rozwój postaci
Rozwój postaci wykonujemy poprzez Otrzymywane punkty doświadczenia za sesję oraz zdobyte godziny poświęcone nad danymi umiejętnościami. Godziny do rozwijania umiejętności możemy zdobyć poprzez spędzanie godzin nad ćwiczeniem danej umiejętności (kowal kuje, wojownik fechtuje, itd.) lub poprzez użytkowanie tej umiejętności podczas sesji.Otrzymane PDki służą do rozdzielenie na cechy, nowe zaklęcia i nowe umiejętności, których się właśnie chcemy zacząć uczyć (pod cechy wypadły z obiegu) według schematu:
Rozwój cechy o 1:
opłata w PD=wartości aktualnej cechy
np. podniesienie cechy z 5 na 6.
płacimy 5 PD i mamy już 6 cechy.
Uczenie się nowej umiejętności lub rozwijanie starej, kosztuje w PD równowartość poziomu tej nowo zdobytej umiejętności lub rozwinięcia. Pamiętaj, aby przed nauką sprawdzić wymagania. Jeżeli nie spełniasz wymagań nie możesz się uczyć umiejętności.
Przykład 1. Uczenie się rozwinięcia kowalstwa z 3 na 4ty poziom kosztuje nas 4 PD, i możemy sobie dopisać kowalstwo poziom 4 do listy nauki.
Przykład 2. Chcemy nauczyć się umiejętności płatnerz (poziom 3 ). Jest to umiejętność jednopoziomowa, a więc nauka jej kosztuje nas 3 PDki.
Rozwój umiejętności postaci robi się poprzez uczenie postaci w trakcie sesji. Każda godzina spędzona nad umiejętnością jest dodawana do puli. Więcej informacji na ten temat znajdziesz
TUTAJ.
Rozpoczęcie uczenia się nowego zaklęcia kosztuje zawsze 1 pd. Pamietaj przed nauką zaklęcia sprawdzić czy możesz się go uczyć (ograniczenia w stylu nie ta dziedzina magii, itp. )
Czas potrzebny do nauczenia się nowego zaklęcia możesz znaleźć
TUTAJ.
Nie dotyczy(zostaje bo jeszcze może się przydać):
Rozwój podcechy o 1:
opłata w PD=wartości aktualnej podcechy/4(zaokraglając w dół)
np. podcecha z 5 na 6.
Płacimy 1PD i mamy już podcechy 6.(5/4 =1,25(zaokrąglając w dół 1))
Przy przejściu z 7 na 8.
Płacimy 1PD i mamy 8(7/4 = 1,75(zaokrąglając w dół 1))