Eter | 1:1000 | Złudnik |
Śmierć | 1:20 | Żmijowy Kamień, Czarniak |
Woda | 1:20 | Wodnik, Lodowy Kamień, Zimowy Kamień |
Powietrze | 1:20 | Szczęściarz |
Ogień | 1:20 | Ognisty Kamień, Kamień Skrzepu |
Życie | 1:50 | Żywiczny Kamień, Zielny Kamień, Złoty Kamień |
Ziemia | 1:200 | Ziemisty Kamień, Kamień Torfu, Torfowiak |
Blaszki/Płytki cynowe | - | Blaszka, Płytka, Pens |
Kryształy Żywiołów – kamienie powstające do wojny płomieni, poprzez twory starych Bogów. Zawierają malutką cząstkę boskiej mocy, danego żywiołu.
Eter - Kamień jest wkładany przez niektórych między bajki, jako że właściwie widziano na oczy kilkadziesiąt sztuk na całych wyspach. Ich wygląd był inny, a jedynie aura pozwalała stwierdzić, że nie jest on żadnym z kamieni płatniczych. Ich moc jest nieznana, a wiadomo tylko że jest to efekt uboczny ‘wytworów’ ostatniego, nieznanego, bezimiennego Starego Boga, władającego najpewniej czasem i przestrzenią. Oczywiście zarówno samo istnienie tego Boga, jak i tego, że jego moc zawierają kamienie może być jedynie nietrafionym domysłem, ale faktem jest, że są niezwykle rzadkie i przez to bardzo cenne. Nie zostały udokumentowane żadne udane wykorzystanie mocy kamienia.
Śmierć – Kamienie te są znajdowane wyłącznie w kościach szkieletów wykorzystywanych przez Erge w czasie Wojny Płomieni. Są właściwie najrzadszymi kamieniami, nie widzianymi przez większość społeczności nigdy na oczy.
Moc kamienia:
Przy zużyciu 25PM wysysa cząstkę energii życiowej danej osoby w odległości do 20m. Osoba taka traci połowę punktów Mocy, a także otrzymuje -10 do każdego testu fizycznego(osoba po prostu jest bardzo słaba, niezręczna itd.). Efekt ten działa do następnego wypoczynku, a osoba która wykorzystała tą moc otrzymuje od celu połowę jego mocy(oczywiście nie powyżej swego maksimum). Efektowi nie towarzyszy żadna widzialna manifestacja, poza znacznym pogorszeniu samopoczucia celu(może się nawet z początku przewrócić, lub stracić przytomność na chwilę). Efekt nie zabija, niezależnie od wieku i stanu fizycznego celu, choć osłabienie może trwać dłużej niż do pierwszego wypoczynku.
Pył z tych kamieni jest niezwykle cenny w pewnych kręgach(nawet niekiedy bardziej niż kamień Śmierci), gdyż umiejętnie powiązany z tkaniną znacznie zwiększa szanse ukrywania się i skradania się w cieniu przez załamanie, i jakby zacienienie takiej tkaniny.
Woda – Rzadki kamień, nieczęsto wypłukiwany na brzeg po sztormach, lub znajdywane w korytach strumieni. Są bardzo rzadkie, nigdy nie znajdywane w większych skupiskach(wyjątek stanowią rzadkie, obecnie 2 na świecie kopalnie, gdzie można natrafić nawet na kilkaset tych kamieni w jednej żyle). Powszechna jest opinia(ludzi uczonych) jakoby pochodziły one z cząstek dawnej domeny Whinlay – Starego Boga Żywiołu Wody, gdzieś głęboko w oceanach.
Moc kamienia:
Bardzo zwiększa umiejętności kształtowania efektów magicznych. Może podwoić moc zaklęcia. Rzuty % na wszystkie zaklęcia wykorzystujące Punkty Mocy wzrastają o 10 na czas jednej godziny.(chodzi o testy powodzenia zaklęcia).
Kamień ten może też służyć, by ‘doładować’ się dodatkowymi Punktami Mocy(nie powyżej maksimum). Wtedy dodaje 4k100 Punktów Mocy.
Powietrze – Kamienie bardzo lekkie, całkowicie przejrzyste, z lekkim zawirowaniem powietrza wokół nich. Nie emitują światła, ale mocno załamują światło słoneczne, tworząc wiele kolorowych ‘zajączków’. Dość rzadki, preferowany przez wyższe warstwy społeczne jako element wszelkiej maści biżuterii. Jest najlżejszym z kamieni.
Moc kamienia:
Po wykorzystaniu mocy tego kamienia, wszystkie testy wiedzy postaci w ciągu najbliższej godziny wykonuje się z modyfikatorem +10, a wszystkie inne +5. Wygląda to tak, że osoba taka ma po prostu szczęście, że zapamiętała akurat potrzebną teraz wiedzę itd.
Ogień – Te kamienie również wykopuje się z ziemi, rzadko w większych ilościach. Jest to sprasowana lawa z centralnego wulkanu pierwotnej wyspy, zmieszana z mocą Brigafa. Kamienie te świecą czerwonym światłem świecy, są ciepłe w dotyku.
Moc kamienia:
Kamień wzmacnia moce jednego zaklęcia Ognia, automatycznie zdając za rzucającego test na Moc Czaru. Oczywiście kamień zużywa się nawet kiedy zaklęcie rzucającemu nie uda się – korzysta z jego mocy od początku rzucania.
Moc kamienia Ognia nie działa razem z kamieniem Wody, chyba że zaklęcie wykorzystuje obie te moce.
Życie – Te kryształy pojawiają się w drzewach zamieszkałych niegdyś przez duszki leśne – twory Vitala. Drzewa te są obecnie skamieniałe, a ich wnętrze zawiera oczka wielkości pięści, w których znajdują się ów krystaliczna substancja. Przy uderzeniu pęka na mniejsze kamyczki koloru żywicy, są dość miękkie(jak dotyk bursztynu). Emitują słabe, złotawe, przyjemne dla oka światło (istot żywych, nieumarli nie znoszą ich dotyku, czy światła).
Moc kamienia:
Przyłożony do rany zalecza 5k10+50 obrażeń, a także dodaje 25% do następnego testu(w ciągu następnej godziny) odporności na trucizny. Osoba po leczeniu kamieniem(nie jeśli został wykorzystany wyłącznie do uzyskaniu odporności na trucizny) jest osłabiona(-2 do testów) przez najbliższą godzinę, ale wszystkie inne rany są zasklepione(nie krwawią, chyba że się otworzą).
Pył tego kamienia często kładzie się na ranę, gdyż znacznie zwiększa tempo leczenia(ale osoba musi wypoczywać by odniosło to jakiś skutek). Leczy Kondycję/godzinę, a działa cały dzień(WYPOCZYNKU!).
Ziemia – Kamienie te są dość powszechnie wykopywane w różnych miejscach wysp, zazwyczaj osadzone są na ściankach niewielkich grot. Są barwy brązowej, emitują delikatne pomarańczowe poświaty widziane z 2m, wyróżnia je waga – są sporo cięższe niż pozostałe kamienie.
Moc kamienia:
Dzięki temu kamieniowi można wykorzystać moc Analizy Surowca, 50PM, 30% - szansa udania, dzięki której poznaje się ewentualne słabe punkty konstrukcji(ale nie całego obronnego zamku, a fragmentu muru czy bramy) czy grubość ściany, a przy udanym rzucie Mocy Czaru poznaje się też punkt krytyczny przedmiotu, w jaki trzeba uderzyć, by się rozsypał/zapadł/zniszczył(osoby znające się na konstrukcjach analizowanego typu otrzymują +20% do Mocy Czaru i +20 do % rzucania mocy)
W każdym z kamieni używanych jako środek płatniczy zawarta jest bardzo niewielka część boskiej mocy Starych Bogów, a każdy ma inne magiczne właściwości w zależności od rodzaju.
Każdy z kamieni jest przezroczysty, w środku lekko zadymiony jakby poruszającym się dymem, i emituje bardzo słabą poświatę koloru w znaleźności od typu kamienia(lub światło przygasza, jak czyni kamień boga śmierci).
Wypalone kamienie(tzn. takie z których wyssano moc) stają się matowe, tracą swój blask – niekiedy oszlifowane stosuje się je do tanich ozdób jak kolczyki czy wisiorki. Wypalone nie mają jako takiej wartości jako pieniądz i są bardzo powszechne.
Nie wszystkie znajdowane kamienie posiadają w sobie jeszcze Moc – niekiedy ich moc samorzutnie wykorzystała się w kontakcie z istotami żywymi i roślinami. Niekiedy przedstawia to całkiem niespodziewane efekty – nowe gatunki roślin, zwierząt, czy niespodziewane cechy danych osobników czy rodzin. Jednakże skupisko tych kamieni musi być znaczne, by takie efekty mogły mieć miejsce.
Blaszki cynowe – wykuwane przez mennice miejskie, najniższa forma płatności.