Grawerowanie run
Poziom 1-5
Baza: Inteligencja
Wymagania:Grawerowanie, Wiedza (runy) 1, Wiedza (Magia) 3, Używanie magicznych urządzeń (1), Wiedza (Magiczne urządzenia) 1, Wykształcenie 2
Grawer run jest rzemieślnikiem, jak każdy inny grawer. Różni się tym, że poza podstawowymi umiejętnościami grawerskimi, ma podstawową wiedzę o
runach i potrafi je zastosować. Grawerzy run są często podróżnikami i poszukiwaczami. Szukają run i zarazem sami próbują wymyślić nowe (Takie których jeszcze nie spotkał/poznał. Nie ma czegoś takiego jak nowa runa. Wszystkie runy istniały zanim jego praprzodkowie przyszli na świat.) Zwiększa w ten sposób swoje możliwości. A znane już runy często sprzedaje jako usługi. To wzmocni pług, aby służył latami, to grabie. To wykona kominek, który sam się rozpala za dotknięciem przycisku lub znaku. Grawer za pomocą run może zmieniać każdy materiał, który wytrzyma przepływ mocy wynikający z aktywacji i działania run. Tak więc słabsze efekty przyjmie i drewno jednak mocniejsze efekty przyjmą tylko metale, kamienie szlachetne lub materiały rzadkie.
Sam proces tworzenia runy wymaga wygrawerowania i wypełnienia runy (odpowiednim materiałem zazwyczaj nie tanim) oraz za pomocą odpowiedniego rytuału wpojenia energii odpowiedniego żywiołu w runę.
Kwestia znalezienia nowej runy lub jej przypadkowego odkrycia to kwestia losowa. To znaczy że albo MG da jakąś runę narracyjnie dla BG, albo może sprawę załatwiać za pomocą losowania rzutu kością co jakiś czas lub co próbę. Tak naprawdę, każdy znak może być runą, więc kwestia odnalezienia runy to czasami trudny orzech do zgryzienia (lub wzór na tym orzechu).
Wymagany poziom umiejętności jest określany wraz z kolejnymi runami.
Umiejętność ta pozwala na tworzenie runicznych urządzeń na podstawie zdobytej wiedzy. Posiadanie planów urządzenia bardzo ułatwia prace, lecz zdolny rzemieślnik potrafi zaprojektować i wykonać urządzenie bez dostępnych planów(to wymaga oczywiście większej wiedzy).