Wyspy Chaosu
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.



 
IndeksAktualnościGallerySzukajLatest imagesRejestracjaZaloguj

 

 Tworzenie oraz nauka zaklęć

Go down 
AutorWiadomość
Zirgin
Twórca Światów
Twórca Światów
Zirgin


Male Liczba postów : 1790
Age : 35
Skąd : Wasada-Marath's Island
Praca/Hobby : Rozmowy z Ziemią
Registration date : 14/01/2008

Tworzenie oraz nauka zaklęć Empty
PisanieTemat: Tworzenie oraz nauka zaklęć   Tworzenie oraz nauka zaklęć I_icon_minitimeNie Kwi 29 2018, 14:17

Tworzenie zaklęć

Temat chyba bliski wszystkim, którzy grają parającymi się magią waćpanami i pannami. Nie posiadamy jeszcze jakiejś dużej bazy zaklęć, a nawet jak będziemy posiadali to każdy będzie chciał od czasu do czasu zrobić coś inaczej, bo mu tak bardziej pasuje. Tak więc, aby ułatwić tworzenie zaklęć i ich analizę postanowiłem stworzyć tabelę z cechami zaklęć. Dobierając takie cechy będzie można stworzyć dowolne zaklęcie ze znanym i zrozumiałym kosztem. Polecam wszystkim współtwórcom dorzucania swoich propozycji wraz z rozwojem Magii.

Lista cech:



CechaOpisDodatekModyfikator poziomu
Zaklęcie ofensywne Zadaje obrażenia, krzywdzi z wybranego źródłax obrażeń+x poziomów
Efekt obszarowyZaklęcie obejmuje swym zasięgiem przestrzeń o promieniu 1,5*x metrów (dla x=1 koło o promieniu 3m)Zasięg rażenia 1,5*x [m]*(x+1) poziomów
Zaklęcie trwałeZaklęcie pobiera energię z określonego źródła, aby mogło trwać. Źródło musi być w stanie podtrzymać zaklęcie oraz przede wszystkim być dostępne.Zaklęcie ciągłe+1 poziom
Zaklęcie czasoweZaklęcia bez efektu czasowego trwają przez rundę lub do wyczerpania ładunku. Zaklęcie nie będzie miało działania chwilowego, lecz długotrwałe (trzeba określić, który efekt będzie długotrwały. koszt tego efektu (y) jest mnożony)x*20[min.]y*(x+1) poziomów
StrachCel jeżeli nie uzyska korzystnego rzutu obronnego nabywa dawkę niezdrowego strachuEfekt strachu+2 poziom
OgłuszenieCel jeżeli nie uzyska korzystnego rzutu obronnego zostaje ogłuszonyOgłuszenie+3 poziomy
Przebicie odpornościCecha zwiększa PT rzutu obronnego o xPT +x+x poziomów
ZasięgCecha zwiększa maksymalny zasięg zaklęcia zaczynając od minimalnego 1m za 0 PM co 10 m za 1 PM (tzn bez cechy 1m z 1 PM w tą cechę 10m).10*x [m]+x poziomów
Przebicie pancerzaCecha zmniejsza ilość wyparowanych obrażeń przez pancerz3 Przebicia+2 poziomów
ładunkiZaklęcie lub efekt (y) może zadziałać wiele razy zanim się wyczerpie.x ładunkówy*(x+1) poziomów
MgłaZaklęcie tworzy mgłęBrak szkodliwych efektów
0,5 * poziomy
Pocisk jest naprowadzanyZaklęcie samo podąża do wskazanego celu, który może być ruchomy. Brak rzutów na trafienie. ST trafienia = Zmysł Magii maga +5Naprowadzanie+2 poziomy
Podniesienie Szybkości bądź RefleksuZaklęcie podnosi Szybkość lub Refleks celu.Cecha +x+ 2 * x poziomów
Podniesienie podcechy innej niż Szybkości bądź RefleksZaklęcie podnosi podcechę celu.Podcecha +x+ x poziomów
Odepchnięcie przeciwnika bądź przeciwników k10 m po nieudanym rzucie obronnymZaklęcie odpycha cel/celeOdepchnięcie+ 1 poziom

Koszt zaklęć



Zaklęcia kosztują proporcjonalnie do poziomu w punktach mocy. Zaklęcie rzuca się tyle rund co ma poziom zaklęcia podzielony na 3 z zaokrągleniem w górę.

Tworzenie zaklęcia


Dla przykładu, jeżeli chcemy stworzyć przeraźliwą (efekt strachu) kulę ognia (efekt obszarowy 1wszgo poziomu i zaklęcie ofensywne 3ciego poziomu), który będzie trzymał cele w strachu przez godzinę (zaklęcie czasowe 3ciego poziomu) to otrzymujemy poziom zaklęcia następujący: (3(obrażenia)+2(strach)*3(czas trwania))*2(obszarowe)=18 poziom zaklęcia. I mamy przypalenie z przerażeniem po jedynej inkantacji przez 18 *5sec.= 1,5min. Krótko. I oczywiście pozostaje kwestia 18 PM za zaklęcie i mieszanki ognia ze śmiercią, jak mniemam ze strachu i ognistego źródła obrażeń.
Na podstawie powyższych informacji, każdy z nas może stworzyć własne zaklęcie. Jednak od czego zacząć? Poniżej znajdziesz poradnik.

Wypełnij tabelę:

Poziom/PM:
Czas rzucania:
Czas trwania: -
Obszar:
Zasięg:
Na trafienie: -
Componentium: -
Efekt: -(obrażenia, ogłuszenie, strach, paraliż itp) 
Rzut obronny:
Dziedzina:


Opis mocy/czaru


1. Krok pierwszy - uświadom sobie jakie masz ograniczenia.






Wiesz kim jesteś i co możesz? Jeżeli nie to najpierw to sobie uświadom. Jeżeli jesteś magiem i posiadasz iskrę magii możesz manipolować energią. Przemieszczać ją w zakresie twojego ciała i bliskiej okolicy. Jeżeli Czytelniku nauczyłeś się kształtować energię w jeden z żywiołów, możesz posługiwać się w zakresie tylko tego żywiołu. Co za tym idzie, jeżeli opanowałeś żywioł ognia to możesz korzystać z płomieni, ciepła, światła, itp. I z niczego poza tym żywiołem. Co za tym idzie nie możesz korzystać z ziemi, wody, powietrza, itd. Po takiej analizie możemy przejść dalej.

2. Krok drugi - pomyśl czego potrzebujesz, czyli potrzeba źródłem inspiracji.





Zastanów się najpierw nad tym czego potrzebujesz. Chcesz może latać? A może posprzątać w mieszkaniu w 30 sekund? Odbudować lub stworzyć ścianę? Zbudować dom? Wszystko da się zrobić kwestia wyobraźni i źródła.


3. Krok trzeci - dobierz narzędzia do celu.






Wiesz już co chcesz osiągnąć. Kolejnym krokiem jest użycie odpowiednich narzędzi do celu. Chcesz latać? a jesteś magiem ziemi? Nic prostszego! Stwórz pole antygrawitacyjne wytwarzane przez płytki metalowe w twoim pasie. Chcesz wybudować ścianę jako mag ziemi? Rzecz jeszcze prostsza a do tego tańsza. Zbierz materia i przekształć go. Dopasuj z tabeli efekty lub dorzuć nowe jeżeli nie istnieją.

4. Krok czwarty -Wyznacz poziom i koszty.





Wyznacz poziom na podstawie efektów. Na podstawie poziomu wyznacz koszt (równy poziomowi w punktach mocy) i czas rzucania zaklęcia (Poziom/3 zaokrąglany w górę). Okreś obrażenia, czas trwania, zasięg, itd.


5. Krok piąty - wykonaj opis.





Już wiesz co się będzie działo i ile będzie trwało. Wiesz też jak daleko będzie sięgać jej zakres działania. Składając te informacje odpowiedz sobie na parę prostych pytań i te odpowiedzi napisz w opisie zaklęcia. Co to za zaklęcie? Co ono robi? Jak działa? Kto je stworzył/jak się nazywa? Jaki jest zakres jego działania i ograniczenia? Jaki ma zasięg i ile będzie trwało? itp.


6. Krok szósty - czy potrzebuje komponentów?





Komponenty wzmacniają zaklęcia. Zmniejszają potrzebną moc do uzyskania tego samego efektu. Są elementem skupiającym wspomagającym czarującego. I zużywają się (większy plus) lub nie (mniejszy plus). Komponenty zmniejszają poziom zaklęcia od 1-5 zależnie od rzadkości komponentu i tego czy się zużywa wartość zależy od decyzji forum lub mistrza gry.


To na tyle. Twoje zaklęcie jest gotowe, więc baw się dobrze wysadzając świat.


Ostatnio zmieniony przez Zirgin dnia Pią Maj 18 2018, 16:13, w całości zmieniany 13 razy
Powrót do góry Go down
 
Tworzenie oraz nauka zaklęć
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Wyspy Chaosu :: Tworzenie postaci oraz rozwój :: Umiejętności i magia :: Magia-
Skocz do: