Każde, najmniejsze nawet zadrapanie, może być przyczyną obezwładniającego niemalże bólu. Dlatego zazwyczaj techniki czy pomysły, które nie pozwalają na trafienie są bardzo pomocne.
Mechanika:
4 rodzaje uderzeń
Moc Uderzenia | Krwawienie jakie trafienie zadało | Ból jaki z tego wynikł (punkty) |
Słabe | brak | +1 |
Przeciętne | +1 | kostka +1 |
Silne | +2 kostki i więcej | + X (tyle ile kostek wzrosło krwawienie) |
Bolesne | ? | +5 i więcej |
Działa następująco:
Przy testach umiejętności odejmuje się go od danej statystyki (wyjątki: Wygląd, Moc, Punkty Mocy, Moc Czaru).
Przy testach % (specjalizacje) mnoży się Ból x2 i odejmuje od %
Z bólem można 'walczyć' raz na rundę przy pełnej koncentracji i teście na Opanowanie = Test Opanowanie + kostka najbliższa wysokości Bólu zaokrąglona w górę(np. Przy bólu 7 korzysta się z testu na Opanowanie k20+k8) nie liczy się dodatkowych kości, gdy postać jest zaznajomiona z tajnikami Odporności na Ból - umiejętność)
Jeśli Ból będzie większy od Wytrzymałość + Opanowanie, osoba taka rzuca k4:
1. Szał
2. Szok
3. Niemożność utrzymania się na nogach i Szok
4. Omdlenie
Szał – Jak berserkerski Szał
Szok – Postać może przejąć MG, ów postać może robić wszystko, ale nie myśli już o walce, może, nawet irracjonalnie, uciekać od źródła obrażeń, lub stać wryta i obserwować otoczenie lub własne flaki, bełkotać przy tym irracjonalnie lub wydzierać się... itd...
Omdlenie – Postać mdleje z bólu.
Postać boli Ból x2 minut po
walce, chyba że obrażenia przekroczyły połowę PŻ. Wtedy połowę BÓLu utrzymuje
się do połowicznego wyzdrowienia ran i odpoczynku.