Parametr Wygląd
Wygląd postaci nie jest wyłącznie kwestią kosmetyczną. To jak wyglądasz, czy bardziej to jak postrzegają cię inni wpływa w dużym stopniu na wszystkie interakcje społeczne postaci. Ostatecznie pierwsze wrażenie robi się tylko raz prawda?
Wygląd jest właśnie takim parametrem pierwszego wrażenia, tam gdzie retoryka stanowi o elokwencji postaci,
wygląd mówi o jej prezencji. Sposobie prezentacji siebie samego otoczeniu bez otwierania ust.
Wygląd dzielimy na pięć poziomów. Każda postać rozpoczynając rozgrywkę posiada parametr wyglądu określony w skali od 1 do 5. W trakcie rozgrywki gracz nie ma możliwości naturalnego podniesienia parametru
wygląd. Jednak w wyniku działań fabularnych może on spaść lub zostać podniesiony na stałe, bądź czasowo w przypadku np. oszpecenia przez wroga lub użycia iluzji czy też magii życia) należy jednak pamiętać że ostateczną decyzje w tej sprawie posiada mistrz gry. Modyfikowany w ten sposób
wygląd może zarówno spaść do 0 jak i przekroczyć skale podaną wyżej. Ewentualne plusy czy minusy w takiej sytuacji określa mg.
Mechanicznie rzecz ujmując parametr
wygląd automatycznie modyfikuje stopień trudności testów Retoryki wykonywanych przez postać. Sprawiając że stają się one odpowiednio trudniejsze bądź łatwiejsze.
1. Poziom SZPETNY podnosi ST wszystkich testów retoryki o 5 dodatkowo postać otrzymuje umiejętność: Naturalnie Straszny
2. Poziom BRZYDKI podnosi ST wszystkich testów retoryki o 3
3. Poziom PRZECIĘTNY pozostawia ST testów bez zmian
4. Poziom PRZYSTOJNY/PIĘKNA obniża ST wszystkich testów retoryki o 3
5. Poziom ZJAWISKOWY obniża ST wszystkich testów retoryki o 5, do tego postać otrzymuje umiejętność: Naturalny Magnetyzm
ST Testów dodatkowo modyfikuje kwestia przynależności rasowej oraz jakość ubrania:
Przynależność do tej samej rasy zapewnia obniżenie ST Testów Retoryki o 1
Schludny
wygląd i dobre ubranie obniża ST Testów Retoryki o 1
Chodzenie w porwanym pobrudzonym ubraniu czy ogólne zaniedbanie wyglądu podwyższa ST Testów Retoryki o 1
Ustalenie wyglądu odbywa się jedną z trzech metod:
1. Rzut Kością
Gracz dokonuje JEDNEGO i OSTATECZNEGO rzutu kością k10 porównując wynik z poniższą tabelą:
1 szpetny/a
2-3 brzydki/a
4-7 przeciętny/a
8-9 przystojny/piękna
10 zjawiskowy/a
2. Wydanie PD – metodą nad którą gracz ma największą kontrolę jest określenie wyglądu za pomocą punktów doświadczenia. Osoby które zdecydują się grać postacią szpetną bądź brzydką otrzymają dodatkowe punkty doświadczenia na tworzenie postaci analogicznie osoby chcące grać jako postać przystojna czy zjawiskowa muszą zmniejszyć swoją pule pd o określoną wartość. Poziom: Przeciętny jest darmowy ale też nie daje żadnych bonifikat. I tak:
1. Postacie Szpetne otrzymują na start dodatkowe 30 pd
2. Postacie brzydkie otrzymują na start dodatkowe 15 pd
3. Postacie przeciętne nie dodają ale i nie odejmują sobie żadnych punktów
4. By postać była Przystojna należy wydać 20 pd
5. By osiągnąć poziom Zjawiskowy należy wydać 40 pd
3. Decyzja MG – w niektórych przygodach określony
wygląd postaci jest kwestią fabularną i stanowi w jakiś sposób część historii. Wtedy o wysokości parametru
wygląd decyduje Mistrz Gry