Tak jak w przypadku Punktów Życia, to również zostało zmienione przez Wielką Trójcę Wyspiarzy na domku. Tu podstawą jest Rasa, a dodatkiem (sporym niekiedy), Moc.
Przykładowe PM w zależności od rasy:
- Dunpeal 0
Człowiek 2 Już nie.
- Aroharini 2
- Ergram 4
Ognisty 4 Już nie.
- Avenrile 6
- Marath 6
- Rdzawe Gobliny 6
- Strażnicy 8
Kryształowy 12 Już nie.
- Ithal 12
PM liczy się tak: Przykładowo człowiek z Mocą 7 ma:
1 (za człowieka) + 7 (za Moc) = 8
Koszty zaklęć:
1 poziom czaru kosztuje 1 PM
2 poziom czaru kosztuje 2 PM
3 poziom czaru kosztuje 3 PM
4 poziom czaru kosztuje 4 PM
5 poziom czaru kosztuje 5 PM
itd.