|
| | Magia Glifów | |
| | Autor | Wiadomość |
---|
Barlogg Wyrocznia Wysp Chaosu
Liczba postów : 1820 Age : 39 Skąd : The Land of the Dead Praca/Hobby : Głębokie rozważania. O śmierci i takie tam :D Registration date : 14/01/2008
| Temat: Magia Glifów Wto Sty 15 2008, 12:23 | |
| KAŻDY Z WYMIENIONYCH TU GLIFÓW MA 5 POZIOMÓWStrażnik Glifów ma dostęp do jednej wybranej dziedziny od 1 poziomu, i dalej na 10, 20, 30... może wybrać kolejną dziedzinę. Na pierwszym poziomie można wybrać wszystkie, POZA Glifami Losu – są po prostu zbyt skomplikowane dla całkowitych nowicjuszy.Glify najczęściej są stosowane do umagiczniania przedmiotów, ale mogą, w formie chwilowej, być także rysowane w powietrzu lub na wodzie i innych niestałych substancjach.Glify są dzielone przez ekspertów na sześć typów, z których każdy z nich różni się specyfiką i ogólnie przyjętym zastosowaniem:Glify Losu – są najrzadszymi, i de facto najpotężniejszymi z glifów. Znane są przez nielicznych, a wiedza o nich jest niewielka, mimo wielu lat badań. Jest w tym dziale kilka glifów, które są owiane legendą, ale nie wiadomo na ile te legendy są prawdziwe. Nawet jeśli nie są tylko mrzonkami, wiedza o nich jest ukrywana. Glify Materialne – są to glify tworzące fizycznie namacalne, choć nie zawsze widzialne efekty. Glify Żywiołowe – są to glify wykorzystujące wszelkie moce naturalnych czterech żywiołów. Glify Iluzyjne – glify odpowiadające za niefizyczne zakrzywianie rzeczywistości poprzez oddziaływanie na zmysły. Zbyt proste istoty, a także wiele małych dzieci jest w stanie przebić się przez nią. Każdy poziom dodaje kolejno jeden zmysł do iluzji – wzrok, słuch, węch, smak, dotyk. Glify Umagicznień – najszersza grupa glifów obejmujące przeróżne wzmocnienia magiczne nadawane przedmiotom Glify Przyboczne – Są to w większości chwilowe glify, które pomagają dzierżącemu je i jego towarzyszom przeżycie.
- Glify Losu
- Glif Szczęścia
- Glif Nieszczęścia
- Glif Reanimacji
- Legendarny: Glif Nieśmiertelności
- Legendarny: Glif Astralnej Wędrówki
- Legendarny:Glif Najwyższej Potęgi
- Legendarny:Glif Końca Świata
Glify Materialne Glif Rozkładu Glif Wielu Cięć Glif Cięcia Glif Zniszczenia Glif Przedmiotu Glif Prawdziwego Kształtu Glif Zmiennego Kształtu Glif Niezmiennego Kształtu Glif Niewidzialnej Ściany Glify Żywiołowe Glif Wpływów Glif Ognia Glif Wiatru Glif Lodu Glif Ziemi Glif Wody Glif Wartowniczy Ognia Glif Wartowniczy Powietrza Glif Wartowniczy Lodu Glif Wartowniczy Ostrzy Glif Ściany Ognia Glif Ściany Powietrza Glif Ściany Ziemi Glif Ściany Wody Glif Ściany Lodu Glif Odporności na Ogień Glif Odporności na Wodę Glif Odporności na Powietrze Glif Odporności na Lód Glify Iluzyjne Glif Iluzji Glif Iluzji Umysłu Glif Drzwi Cienia Glif Zaćmienia Glif Harmonii Glif Pułapki Czasu Glify Umagicznień Glif Wartowniczy Glif Nieprzenikliwości Glif Ostrości Glif Ciężkości Glif Uderzenia Mocy Glif Zamknięcia Glif Większego Ukrycia Glif Animacji Glif Symbiozy Glif Permanencji Glify Przyboczne Glif Mocy Glif Siły Glif Zręczności Glif Zwinności Glif Fizycznej Wytrzymałości Glif Szybkości Glif Oczarowania Glif Wzroku Glif Słuchu Glif Energii Glif Ochrony Glif Ukrycia Glif Niewykrywalności Glif Umysłowej Niewrażliwości Glif Niezrozumienia Glif Otumanienia Glif Złości Glif Szału Glif Snu
Ostatnio zmieniony przez dnia Pon Lut 04 2008, 08:58, w całości zmieniany 5 razy | |
| | | Zirgin Twórca Światów
Liczba postów : 1790 Age : 35 Skąd : Wasada-Marath's Island Praca/Hobby : Rozmowy z Ziemią Registration date : 14/01/2008
| Temat: Re: Magia Glifów Wto Sty 15 2008, 18:55 | |
| może być tylko tak sie zastanawiam z tymi glifami żywiołów | |
| | | Barlogg Wyrocznia Wysp Chaosu
Liczba postów : 1820 Age : 39 Skąd : The Land of the Dead Praca/Hobby : Głębokie rozważania. O śmierci i takie tam :D Registration date : 14/01/2008
| Temat: Re: Magia Glifów Sro Sty 16 2008, 07:56 | |
| tak miało być. to nie oni kozystają z magii żywiołów, to Moc owych glifów. oni sami muszą dany glif 'tylko' znać | |
| | | Zirgin Twórca Światów
Liczba postów : 1790 Age : 35 Skąd : Wasada-Marath's Island Praca/Hobby : Rozmowy z Ziemią Registration date : 14/01/2008
| Temat: Re: Magia Glifów Sro Sty 16 2008, 08:19 | |
| heh czyli nie da się Glifów tak po prostu uczyć nie? a poza tym czy glify nie są za mocne? | |
| | | Barlogg Wyrocznia Wysp Chaosu
Liczba postów : 1820 Age : 39 Skąd : The Land of the Dead Praca/Hobby : Głębokie rozważania. O śmierci i takie tam :D Registration date : 14/01/2008
| Temat: Re: Magia Glifów Sro Sty 16 2008, 08:22 | |
| nie jestem pewnien.. to czy są za mocne do testów. wiesz - każdy glif to jedna umiejętność. nie ma możliwości nauczenia sie wszystkich raczej. ale są niezgorsze co niektóre. ale jak uważasz. co konkretnie jest za mocne? wiesz one i tak bedą rozstrzlone na różne poziomy | |
| | | Zirgin Twórca Światów
Liczba postów : 1790 Age : 35 Skąd : Wasada-Marath's Island Praca/Hobby : Rozmowy z Ziemią Registration date : 14/01/2008
| Temat: Re: Magia Glifów Sro Sty 16 2008, 08:26 | |
| tylko się tak zapytałem bo ten glif ukrywajacy jest byczy ale zobaczymy jak będziesz do kolejnych glifów dawał moc itd. Narazie git Kosztowna Profesja rzekłbym | |
| | | Barlogg Wyrocznia Wysp Chaosu
Liczba postów : 1820 Age : 39 Skąd : The Land of the Dead Praca/Hobby : Głębokie rozważania. O śmierci i takie tam :D Registration date : 14/01/2008
| Temat: Re: Magia Glifów Pon Sty 21 2008, 10:44 | |
| zrobie tak - każdy glif będzie miał wymagania dotyczące konkretnych cech charakteru, jeśli już ten edytor zrobie, albo różnych podcech i umiejętności, zawodu itd... może być wszystko łącznie ze wzrostem i wiekiem, czy kolorem włosów :-D. to bardzo kaprśyna wiedza - nikt nie może naprawdę poznać danego glifu (a znajomość każdego ma dla Strażników Glifu dość 'osobisty' charakter) zanim nie spełni określonych wymagań do jego 'znania'. wymagania będą niekiedy wysokie, innym razem irracjonalne, ale jak już mówiłem bardzo proste [na zasadzie zaklęcia którego się uczysz i już] to nie bedzie. inaczej może widzieć co to za glif (na zasadzie - widział go - odp. wiedza), ale sam z jego mocy korzystać nie może BO NIE. :-P dlatego jest to bardzo wymagająca 'sztuka'.
Pasują ci, Zigi, wtedy te glify żywiołowe i inne? Wydaje mi się że to będzie trochę ich 'piłować' | |
| | | Issir The Force is with u young Padawan
Liczba postów : 1044 Age : 35 Skąd : The Great Dunpeal Empire Praca/Hobby : Wianie,wycie tudzież pędzanie i po polach hulanie :) Registration date : 14/01/2008
| Temat: Re: Magia Glifów Pon Sty 21 2008, 10:55 | |
| Jak dla mnie dobra profesja, Z klimatem i w ogóle a że kosztowna i wymagająca to chyba nawet lepiej. | |
| | | Zirgin Twórca Światów
Liczba postów : 1790 Age : 35 Skąd : Wasada-Marath's Island Praca/Hobby : Rozmowy z Ziemią Registration date : 14/01/2008
| Temat: Re: Magia Glifów Pon Sty 21 2008, 14:00 | |
| nom jest genialna i tak trzeba będzie też przerobić kowali run w tym zawodzie | |
| | | Barlogg Wyrocznia Wysp Chaosu
Liczba postów : 1820 Age : 39 Skąd : The Land of the Dead Praca/Hobby : Głębokie rozważania. O śmierci i takie tam :D Registration date : 14/01/2008
| Temat: Re: Magia Glifów Pon Lut 04 2008, 08:51 | |
| Dodatek do Topic'u:
Glifów nie można się nauczyć patrząc, jak ktoś je tworzy – nawet znając kształt, widoczny przy tworzeniu. Ów kształt jest maską prawdziwego glifu, który pozostaje niewidoczny w momencie jego tworzenia.
Każdy glif wygląda inaczej – to od ich kształtu zależne są właściwości. Glifów się nie wymyśla, je się odkrywa – nie są to zaklęcia, którym można zmienić formułę, w zależności od wymaganego efektu. Są ściśle zdefiniowane przez prawa rządzące światem, ich liczba jest stała, choć bardzo duża. Nie zostały spisane przez żadnego z bogów - oni sami nie wiedzieli o ich istnieniu. Są one przypadkowym efektem starań bogów, by uporządkować świat, jaki zastali. Magia glifów została odkryta przez Pierwszego Kronikarza Reginalda Trawera. Był on człowiekiem z wielkim potencjałem magicznym, a także o światłym umyśle, jednakże mimo prób nauki różnych szkół magii nikt nie był w stanie 'oszlifować' jego talentu. Po wielu latach prób i rozważań teoretycznych na temat magii, odkrył przypadkiem swój pierwszy glif. Okoliczności samego odkrycia były dość ciekawe, jako że udało mu się to podczas napaści na jego osobę. W mieście akademickim Andelbrad został napadnięty w nocy przez kilku miejscowych oprychów. Chcąc ich przestraszyć, instynktownie zaczął inkantację losowo dobranych słów ze 'znanych' zaklęć, a także machając w powietrzu palcem. Od razu zobaczył, że coś jest nie w porządku – w czasie tych 'bezsensownych' działań, kształt w powietrzu stawał się widocznym, lekko połyskującym tęczową poświatą znakiem. Napastnicy nie przejęli się tym zbytnio. Chwilę po zakończeniu 'straszaka', jeden przypuścił szarżę na Pierwszego Kronikarza, jednak odbił się od niewidocznej zasłony, która jakimś sposobem stała między nim a napastnikami. Uliczka była wąska, więc ściana zamknęła całkowicie dojście do niego, dając mu czas na ucieczkę. Po tym zdarzeniu wiedział, że odkrył coś, czego jeszcze w magii nie było. Nie jest to żaden ze znanych przejawów magii, ale zdecydowanie działał. Było to, gdy był w wieku 37 lat, był już znanym, szanowanym i zamożnym mieszkańcem Andelbrad. Stać go było, by zamknąć się w swojej pracowni, i rozpocząć badania. Przez kolejne 7 lat widziała go tylko jego służąca, dbająca o utrzymanie domu jako takim ładzie i o podniebienie Reginalda. Reginald pracował całe dnie i noce, przypominając sobie co zrobił, by ta magia działała, spisał nioski i zaczął analizować formułę zaklęcia. Jako, że był juz prawdziwym autorytetem w teorii magii, udało mu się znaleźć pewne zależności które pozwoliły mu na odkrycie kolejnych glifów. Badania te prowadził w najwyższej tajemnicy. Po 7 latach badań miał ich w zanadrzu ok. 10, choć nikt nie wie tego na pewno. On natomiast stał się przez ten czas zacofany w dziedzinie, w której kiedyś był ekspertem – sformułowano nowe teorie, zastępując niekiedy stare. Znalazł sobie ucznia – sierotę, półsmoka, dzieciaka z ulicy, złodziejaszka imieniem Jerafiel Darental. Wykształcił go, a po zauważeniu, że będzie z niego uczony, zaprosił do wspólnej pracy. Zaczęli pracę, gdy Reginald miał 53 lata, i pracowali wspólnie nad nową magią, nazywaną przez Pierwszego glifami. Badania dalej prowadzili w tajemnicy, aż do śmierci Trawera. Wtedy to jego uczeń, żądny wiedzy i wpływów, założył bibliotekę magii. Tam rekrutował pierwszych członków nowo powstającej instytucji zwanej Strażnikami Glifów, a także stali się ukrytymi opiekunami miasta. Z biegiem lat instytucja rozrastała się, przeżywała wiele napięć wewnątrz organizacji, aż w ostatecznym kształcie, dalej dość jednolitym, istnieje obecnie. W naszych czasach, mimo upływu 400 lat, podręczniki akademickie pióra Reginalda Travera i Jerafiela Darentala są podstawą kształcenia postaw teorii magii. | |
| | | Barlogg Wyrocznia Wysp Chaosu
Liczba postów : 1820 Age : 39 Skąd : The Land of the Dead Praca/Hobby : Głębokie rozważania. O śmierci i takie tam :D Registration date : 14/01/2008
| Temat: Re: Magia Glifów Pon Cze 30 2008, 14:46 | |
| Nowe podejście do Magii Glifów made by Barlogg & Jarek
Większość glifów składa się z symboli. Są one fragmentami glifów, odpowiedzialnych za ich właściwości. Symboli uczy się jako oddzielnych umiejętności za każdy symbol. By zidentyfikować jakiś glif (że nim jest), trzeba znać przynajmniej jeden symbol składowy. Nie trzeba znać symboli, by korzystać i uczyć się glifów.
Podział glifów ze względu na sposób rzucania: Składane – do 4 symboli Iluzoryczne – 5-6 symboli Pisane – nieskończona ich ilość
Ilość glifów, jakie można pamiętać = Umysł
Ilość symboli, jakie można pamiętać = Inteligencja / 2
Można umieć więcej niż ich zapamiętana ilość, wtedy potrzebna jest jakaś księga/zwój z zapisanym glifem (jako ściąga).
Tworzeniu glifów z symboli: Czas tworzenia: 2 do potęgi równej ilości symboli, wyrażonych w godzinach badań.
Można powtarzać te same symbole w glifie.
Maksimum, z jakiej ilości symboli można składać samemu glif to Moc / 2
Zasięg wybuchu = Maksimum = koło o średnicy Moc / 2
Umiejętności: Czytanie i Pisanie Usuwanie Glifów Tworzenie Glifów Symbole (każdy 1 symbol to 1 umiejętność 1 poziomu) (Na początku zaczynasz z Int / 2 symboli) Glify opracowane samemu, lub takie, których wszystkie symbole są znane (te, przez idealną znajomość i zrozumienie, wychodzą zawsze, chyba że rysowanie zostało brutalnie przerwane)
Specjalizacje: Glify, których nauczono się bez znajomości ich znaków składowych
Preferowany zawód początkowy: Uczony
Dostępne symbole (pewnie ulegnie jeszcze modyfikacji, na razie jest ich 16): Ogień Woda Ziemia Powietrze Światło – tworzy światło Ciemność – tłumi światło Temperatura – kontroluje temperaturę tworu glifu Pieczęć – warunek aktywacji glifu Miejsce – miejsce działania glifu (przelewa myśl danego miejsca na glif). Kształt – kształt wyczarowywanego obiektu Wiedza – składowa glifu identyfikacji, dostarcza wiedzy o jakimś miejscu/przedmiocie Wieczność – symbol, który pobiera moc z otoczenia, utrwalając i zasilając glif na stałe Skupienie – np. ciśnienie powietrza/wody Ukrycie – symbol ukrywa coś, sprawia że jest nieczytelne, zamazane itd. Nie tworzy niewidzialności, raczej niezauważalność. Eter – do wykorzystania jedynie w przywołaniach (choć ja nie jestem przekonany by je im dawać) Kontrola – kontrola ‘słabych’ umysłów (do przywołań, dla mnie to także nie pasuje do konwencji)
Koszty Glifów: 0 + 20 + 21 + 22 + 23 itd. za każdy dodatkowy znak. Czyli kolejno: Za 2 znaki 1PM, 3: 3PM, 4:7PM, 5:15PM…
Opóźnienie Glifów: 0+1+2+2+2+2+2+2+2 … Czyli kolejno: Za 2 znaki Opóźnienie: 1, 3 Opóźnienie: 3, 4 Opóźnienie: 5, 5 Opóźnienie: 7
Przykładowe glify:
Powietrzny pocisk Symbole: Powietrze - żywioł Skupienie – pod ciśnieniem Miejsce – cel trafienia Kształt – pocisk kłuty/cięty/obuchowy
PM: 7 Opóźnienie: 5 Obrażenia: 35 Zasięg: Pole widzenia Tworzy pocisk ze skompresowanego powietrza, mknący w cel. Obrażenia fizyczne, odpierane przez zbroję.
Dodając dodatkowy symbol: Miejsce można stworzyć pocisk, który zmienia się w wybuch ciśnienia powietrza, detonowany w danym miejscu i działającego już obszarowo. Zwiększa to jednakże PM do 15PM, a opóźnienie do 7. Ale najpierw trzeba go opracować.
Kula ognia Symbole: Ogień – żywioł podstawowy Powietrze – żywioł pomocniczy Miejsce – miejsce wybuchu Miejsce – zasięg wybuchu Skupienie – skupienie ognia w pocisk do czasu uwolnienia
PM: 15 Opóźnienie: 7 Obrażenia: 20 w polu rażenia Zasięg wybuchu: Maksimum = koło o średnicy Moc / 2
Tworzy ognisty pocisk, który w danym miejscu wybucha potężną eksplozją ognia. Podpala materiały łatwopalne w okolicy pola rażenia.
Dodając dodatkowy symbol: Ogień, można zwiększyć obrażenia 2x, ale zwiększa to ilość symboli, co za tym idzie zwiększa koszt i Opóźnienie. No i jest to już inny glif, który trzeba opracować. | |
| | | Zirgin Twórca Światów
Liczba postów : 1790 Age : 35 Skąd : Wasada-Marath's Island Praca/Hobby : Rozmowy z Ziemią Registration date : 14/01/2008
| Temat: Re: Magia Glifów Wto Lip 01 2008, 00:06 | |
| Zamiast eteru dajcie znak przejścia. Eter oznacza ład w kosmosie. Kosmos oznacza wszystkie światy połaczone ze sobą. Eter służy do utrzymywania ładu między światami oraz utrzymywania lub zamykania przejść między swiatami. Zajmuje się czymś innym niż przyzywanie potworów. Co do kosztu zaklęć i obrażeń. Proste zaklęcia łatwo przeliczyć za pomocą przelicznika 5 lub 4 obrażenia za 1 PM bardziej skąplikowane mają inny przelicznik. | |
| | | Barlogg Wyrocznia Wysp Chaosu
Liczba postów : 1820 Age : 39 Skąd : The Land of the Dead Praca/Hobby : Głębokie rozważania. O śmierci i takie tam :D Registration date : 14/01/2008
| Temat: Re: Magia Glifów Wto Lip 01 2008, 20:08 | |
| To przelicz mi obrażenia zaklęć obszarowych jak oklepany przykład podany wyżej: kula ognia | |
| | | Ikyogdi Początkujący Atianin
Liczba postów : 7 Age : 24 Skąd : Olsztyn Praca/Hobby : Modelarstwo i RPG Registration date : 04/02/2017
| Temat: Re: Magia Glifów Sro Maj 02 2018, 13:15 | |
| Reanimuję glify.
Z tego, co rozmawialiśmy, moc pobierana jest od ducha żywiołu w zależności od rysika zrobionego z odpowiedniej esencji.
Proponuję więc znajomość konkretnych funkcji glifu a żywioł wykonania pozostanie uniwersalny.
Przykładowe funkcje:
Pobranie mocy: istota po dotknięciu glifu jest ładowana energią pochodzącą od ducha żywiołu. Bańka ochronna: tworzy bańkę ochronną dookoła przedmiotu/istoty. Bańka jest pewnego rodzaju poduszką amortyzacyjną. Pułapka zżerająca: glif 'powoli' stapia istoty będące zbyt blisko. Kompresja: glif zmienia materię w energię, którą przechowuje. Po naruszeniu go, zmienia energię spowrotem w materię. Wyciszenie: wytłumia dźwięk na obszarze. Zasklepienie: wymusza żywioł do wypełnienia szczeliny | |
| | | Barlogg Wyrocznia Wysp Chaosu
Liczba postów : 1820 Age : 39 Skąd : The Land of the Dead Praca/Hobby : Głębokie rozważania. O śmierci i takie tam :D Registration date : 14/01/2008
| Temat: Re: Magia Glifów Sro Maj 02 2018, 14:49 | |
| Reanimacja potrzebna, to fakt Pułapka zżerająca: Pole entropii brzmi chyba lepiej :] Kompresja - już widzę artefakty rodem z wiekowego Shadowkeep'a na przykład, zwój, działający niczym torba bez dna Wyciszenie - ok, choć efekt nie pasuje uniwersalnie do wszystkich żywiołów, moim zdaniem. Zasklepienie - o to to mi się bardzo podoba. fosa z wiecznego ognia? proszę bardzo Do reszty przykładów uwag nie mam, seems legit. | |
| | | Zirgin Twórca Światów
Liczba postów : 1790 Age : 35 Skąd : Wasada-Marath's Island Praca/Hobby : Rozmowy z Ziemią Registration date : 14/01/2008
| Temat: Re: Magia Glifów Czw Maj 03 2018, 11:41 | |
| - Iky napisał:
- Pobranie mocy: istota po dotknięciu glifu jest ładowana energią pochodzącą od ducha żywiołu.
Wszystko jasne i proste. Ograniczone do wytrzymałości postaci raz dziennie(nie wiem czy nie ograniczam za mocno). Co wy na to? I to by się tyczyło każdego czerpania mocy ze źródeł zewnętrznych. W sensie przydało by się jakieś konkretne ograniczenie. - Iky napisał:
- Bańka ochronna: tworzy bańkę ochronną dookoła przedmiotu/istoty. Bańka jest pewnego rodzaju poduszką amortyzacyjną.
Nie widzę tego dla ognia poza tym seems legit. Wydaje mi się, że lepiej by było tworzyć glify pod konkretne żywioły. - Iky napisał:
- Pułapka zżerająca: glif 'powoli' stapia istoty będące zbyt blisko.
Opis mało klarowny. Istoty z wosku? Nie wiem jak to rozumieć. - Iky napisał:
- Kompresja: glif zmienia materię w energię, którą przechowuje. Po naruszeniu go, zmienia energię spowrotem w materię.
Dla dowolnej materii można to zrobić tylko przy energii eteru. Dla konkretnych żywiołów można tak zamknąć tylko konkretny żywioł, jednak idea zamknięcia potężnego wybuchu w glifie ognia i pozostawienie go jako pułapki mi się bardzo podoba. - Iky napisał:
- Wyciszenie: wytłumia dźwięk na obszarze.
Jak na moje tylko do wykonania z powietrzem. - Iky napisał:
- Zasklepienie: wymusza żywioł do wypełnienia szczeliny
Seems legit, jak to pisuje forumowy ognisty potwór. | |
| | | Sponsored content
| Temat: Re: Magia Glifów | |
| |
| | | | Magia Glifów | |
|
Similar topics | |
|
| Permissions in this forum: | Nie możesz odpowiadać w tematach
| |
| |
| |
|