Ergram(Benalijczyk – tak niekiedy nazywają ich inni, od rodzinnej wyspy)
Charakter: każdy poza złymi
Erge, stwórca tej rasy, stworzył ich pierwsze rodziny głęboko pod górskimi szczytami, w specjalnie do tego celu przygotowanej jaskini. Najpierw wyrobił ok. 2m humanoidalny kształt z gliny i żwiru, wypalił go w wulkanie pod górą, by następnie dłutem i młotem wyciosać szczegóły, jak palce, twarze. Ostateczny kształt nadała im jednak Moc, wprawiająca w życie pierwszych spośród tej rasy.
Wszyscy Benalijczycy, a przynajmniej mężczyźni, są wysocy(ok. 190cm), masywni(ok. 100kg), dobrze zbudowani, a ich przystojne twarze sprawiają wrażenie wyrzeźbionych dłutem – choć ich nosy wyglądają zazwyczaj, jakby „dłuto” ześlizgnęło się po nich kilkakrotnie. I zawsze pewni siebie i swoich możliwości. Mają ciemnoszarą, gładką, twardą(tylko mężczyźni) skórę. Mają dobrą Kondycję, Gotowość Bojową, niekiedy obrażeni dużą Mocą i dość tęgim Umysłem. Zawsze Charyzmatyczni. Włosy zazwyczaj białe, siwe lub siwy blond. Oczy ich mają pionowe źrenice w kolorach różnych odcieni niebieskiego i mieszanką z zielonym - generalnie chłodne kolory.
Kobiety są zdecydowanie mniejsze, ale mimo to nie są ogólnie uznane za piękne, a raczej za przeciętne. Oczywiście zdarzają się wyjątki.
Najbardziej lubią klimat gorący, jaki mają na swojej wyspie. Nie widzą w ciemności, ale widzą rzeczy niewidzialne dla innych – na przykład duchy, czy opuszczającą ciało duszę.
Za dorosłego osobnika uważa się ergrama w wieku ok. 19lat. Dożywają ok. 140 lat. Dość liczna rasa. Generalnie przez całe życie kobieta jest w stanie urodzić czwórkę potomstwa(niekiedy więcej). Na jedną kobietę przypada ok. dwóch mężczyzn. Nie ma równouprawnienia płci – kobiety są matkami, żonami, gospodyniami. Generalnie są dość zależne od mężczyzn – to kobieta usługuje mężczyźnie, ale nie jest bynajmniej traktowana niewolniczo. Usłużność jest traktowana po prostu jako dobry przymiot kobiecego charakteru. Związki między mężczyznami i kobietami są poligamiczne – zazwyczaj na schemacie jeden mężczyzna, kilka kobiet. Z tego powodu wielu mężczyzn jest bez rodzin. Zazwyczaj tacy wybierają życie na drodze, jako podróżnicy, żołnierze lub marynarze.
Poza swoją krainą zwaną Benalią, żyją w niewielkich, kilkurodzinnych komunach, nie znających prawa własności, choć honorują prawo autorskie. Ich językiem jest Benalijski – język podobny do ludzkiego, choć złożony z na pozór pourywanych i ‘łamanych’ słów. Dla postronnych słuchaczy jest raczej mało przyjemny dla ucha. Wielu z nich oddaje się powołaniu dla swego boga – Erge Sprawiedliwego, choć są bardzo uzdolnieni zarówno jako wojownicy, przez ich siłę i wytrzymałość, również niektórzy stają się dobrymi magami. Złodzieje są u nich rzadkością - słynął z niezachwianego honoru, często odzyskiwanego poprzez śmierć – swoją lub cudzą. Niemniej jednak są traktowani z szacunkiem przez większość cywilizowanych ras przez emanujący z nich wewnętrzny spokój w ciężkich chwilach wynikający z niezachwianej pewności siebie i dość rozrywkowy charakter. I prawdziwy talent do gawędziarstwa i śpiewu – często zabawiają gawiedź w zamian za posiłek, prowiant, a niekiedy dla czystej przyjemności(rozprawiając wzniośle o swoich dokonaniach). Często też leczą okoliczną ludność z chorób i ran – są bardzo utalentowani także na tym polu. Największą hańbą jest odmówienie pomocy konającemu(choć nigdy wrogowi – chyba że to kobieta) oraz bezczeszczenie zwłok, a także zabicie osoby, która się poddała. Większość nie lubi zabijać, niemniej jednak zabiją jeśli są do tego zmuszeni, odmówią później za zabitych wrogów modlitwę do Erge. Zawsze. Nie mylą honoru z głupotą.
Ale honor nie zmniejsza zainteresowania niewolnictwem, które na tych ziemiach jest dość powszechne – głównie w gospodarstwach rolnych za miastami.
Niewielu z Ergramów ma zdolności magiczne, jakiś 1 na 3000 osobników, a jeszcze mniej z nich kroczy taką ścieżką. Niemniej jednak każdy z tych, którzy mają Iskrę, jeśli tylko uczą się magii, jest bardzo uzdolniony.
Po dokładniejszy opis rodzinnej wyspy i ich społeczności odsyłam do Benalia.doc
Zalety:
Siła Stwórcy (Koszt: 4 PM, +5 do Siły, +5 do Wytrzymałości, działa przez 1 minutę)
Talent Gawędziarski lub Utalentowany Śpiewak – Ergramowie obradzeni są talentem do snucia opowieści lub zdolnościami wokalnymi. Umiejętność Gawędziarstwo lub Śpiew i +3 do tej um. Do wyboru jedna!
Widzenie niewidzialnego – np. duchy, dusze opuszczające ciało - działa jedynie na obiekty nie ukrywające się, przyczajonego za krzakiem złodzieja w ten sposób nie znajdziesz!
Dotyk Łaski (Raz dziennie darmowe, następne 6 PM, nie przywraca punktów zdrowia, ale zatrzymuje krwawienie. Osoba umierająca traktowana jest jako opatrzona)
Twarda skóra (tylko mężczyźni) - +1 przeciw obrażeniom fizycznym
Ograniczona Telestezja Psi (wrodzony dar ostrzejszego postrzegania wszystkimi zmysłami, także tym magicznym - co daje bonus do Zauważania w ilości połowy statystyki Moc [Moc/2 do Zauważenia])
Tylko Neutralny: Odprawianie ostatniej posługi – większa przychylność
Erge
Silne Plecy (Udźwig zawsze x8)
Wady:
Zwinność -2
Punkty życia: 10
Punkty Przeznaczenia: K2
Standardowe imiona: |
Benalijskie: | Zastępcze: |
Męskie: | Żeńskie: | Męskie: | Żeńskie: |
Agar | Anika | Angelo | Aita |
Aberm | Gidda | Alexio | Aiora |
Bertelm | Erena | Bidari | Alidia |
Ditr | Gabrielle | Kalisto | Alleda |
Gaard | Serena | Delmiro | Basilisa |
Gastar | Sirma | Dagobertho | Begosa |
Wiharl | Karinn | Edgar | Bena |
Wabmar | Tara | Edgardo | Karola |
Megar | Irsa | Eligio | Celeste |
Lerig |
| Fabio | Darita |
Birdib |
| Guido | Elda |
|
| Herauso | Feliciana |
|
| Idaccio | Gabrise |
|
| Jerano | Haydee |
|
| Koldo | Ilia |
|
| Lisandro | Jovanna |
|
| Meder | Kelita |
|
| Navarro | Laurecia |
|
| Osmunde | Mafalda |
|
| Pere | Nidia |
|
| Qwindon | Oriana |
|
| Rogelio | Peralta |
|
| Seber | Ria |
|
| Tibalt | Suela |
|
| Unai | Yness |
|
| Valentin | Zirione |
|
| Weterio |
|
|
| Xencio |
|
|
| Yago |
|
|
| Zarbonin |
|
|
| Zosimo |
|