Wyspy Chaosu
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.



 
IndeksAktualnościGallerySzukajLatest imagesRejestracjaZaloguj

 

 [roboczy] Ergramowie

Go down 
3 posters
AutorWiadomość
Barlogg
Wyrocznia Wysp Chaosu
Wyrocznia Wysp Chaosu
Barlogg


Male Liczba postów : 1820
Age : 39
Skąd : The Land of the Dead
Praca/Hobby : Głębokie rozważania. O śmierci i takie tam :D
Registration date : 14/01/2008

[roboczy] Ergramowie Empty
PisanieTemat: [roboczy] Ergramowie   [roboczy] Ergramowie I_icon_minitimeNie Paź 21 2018, 21:58

[szkic roboczy, przeszlifowana stara wersja, jeszcze nie wprowadzone w 2gą erę]

Ergram

Charakter: charakteryzują się różnorodnymi postawami moralnymi i społecznymi, niemniej prawie nie przejawiają postaw samolubnych, ani aktywnie złych – nie rodzą się obarczeni złym charakterem, choć mogą z doświadczeniem się takimi stać.

Wygląd i ważne cechy:
Wszyscy Ergramowie, a przynajmniej mężczyźni, są wysocy (pomiędzy 190-200cm), masywni (ok. 120-140kg), dobrze zbudowani, a ich przystojne twarze sprawiają wrażenie wyrzeźbionych dłutem – choć ich nosy wyglądają zazwyczaj, jakby „dłuto” ześlizgnęło się po nich kilkakrotnie, często są krzywe, i kontrastują z posągowymi ciałami. Kobiety najczęściej są mniejsze i słabsze fizycznie (ok. 170cm wzrostu, ok, 80kg), choć również obdarzone szeroką budową ciała. Ergramowie mają najczęściej ciemnoszarą, gładką, bezwłosą, twardą skórę. Wyróżniają się ponadprzeciętną kondycją oraz charyzmą, natomiast znani są też ze swojej lekkiej niezdarności. Mówią żywo i równie żywo gestykulują. Nie posiadają włosów. Oczy ich mają pionowe źrenice w kolorach różnych odcieni niebieskiego i mieszanką z zielonym - generalnie chłodne kolory.
Wielu z nich oddaje się powołaniu dla swego boga – Erge Władcy Cykli, choć są bardzo uzdolnieni zarówno jako wojownicy, przez ich siłę i wytrzymałość, oraz jako uczeni i magowie. Złodzieje są u nich rzadkością - słynął z niezachwianego honoru i stałości w przysięgach. Najczęściej są świetnymi, sprawiedliwymi dowódcami i liderami. Są utalentowanymi gawędziarzami i śpiewakami – często zabawiają siebie oraz gawiedź dla czystej przyjemności (rozprawiając wzniośle o swoich i cudzych dokonaniach). Największą hańbą jest odmówienie pomocy konającemu (choć nigdy wrogowi) oraz bezczeszczenie zwłok, a także zabicie osoby, która się poddała, a została uznana za honorową. Większość nie lubi zabijać, niemniej jednak zabiją jeśli są do tego zmuszeni, odmówią później za zabitych wrogów modlitwę do Erge. Zawsze. Nie mylą honoru z głupotą.
Niewielu z Ergramów ma zdolności magiczne, a jeszcze mniej z nich kroczy taką ścieżką. Niemniej jednak każdy z tych, którzy mają Iskrę, jeśli tylko uczą się magii, są bardzo uzdolnieni.
Posiadają umiejętność widzenia rzeczy niewidzialnych dla innych – na przykład duchy, czy opuszczającą ciało duszę oraz świetnie radzą sobie z przejrzeniem iluzji i złudzeń.


Geneza i społeczeństwo:
Erge, stwórca tej rasy, stworzył ich pierwsze rodziny głęboko pod górskimi szczytami, w specjalnie do tego celu przygotowanej jaskini. Najpierw wyrobił ok. 2m humanoidalny kształt z gliny i granitowego żwiru, wypalił go w wulkanie pod górą, by następnie dłutem i młotem wyciosać szczegóły, jak palce, twarze. Ostateczny kształt nadała im jednak Moc, wprawiająca w życie pierwszych spośród tej rasy. Erge stworzył pierwszych, zwanych w podaniach ergramów Pierwszymi, w okolicy 100 osobników, 60 mężczyzn i 40 kobiet. Ci słudzy pomogli w wytworzeniu trzonu nowej rasy, dorosłych mężczyzn i kobiet (6:4), w sile 10.000 osobników. Budowniczowie, po skończonej Pracy, zostali przez Erge uśmierceni, a ich dusze ponownie wchłonięte w jego dziedzinę, natomiast z ich doświadczeń, oraz wiedzy zbiorczej świata powstały dusze dla nowej rasy. Pierwsi osobnicy zostali obdarzeni wspomnieniami dzieciństwa oraz życia we wspólnocie. Różne jednostki posiadały różne umiejętności, zarówno manualne, magiczne, jak i społeczne. Każdy był stworzony do pewnej roli w swoim zaszczepionym społeczeństwie. Jeszcze w czasie pierwszego pokolenia wytworzył się podział kastowy, obejmujący Budowniczych (rzemieślnicy), Wojowników (wojsko oraz łowcy), Sztukmistrzów (Kapłani, magowie, uczeni), oraz Farmerów (chłopi, sadownicy i hodowcy).
Najbardziej lubią klimat gorący, lub umiarkowany. Za dorosłego osobnika uważa się ergrama w wieku ok. 26 lat. Dożywają ok. 150 lat. Dość liczna i dzietna rasa. Generalnie przez całe życie kobieta jest w stanie urodzić ok. 20 potomków, najczęściej decydują się jednak na około 3-6 z jednym partnerem. W większości urodzeń przeważają kobiety, średnio na 1 urodzonego mężczyznę przypadają 2 kobiety. Nie ma równouprawnienia płci – kobiety są matkami, żonami, gospodyniami. Generalnie są dość kulturowo zależne od mężczyzn – to kobieta usługuje mężczyźnie, ale nie jest bynajmniej traktowana niewolniczo. Usłużność jest traktowana po prostu jako dobry przymiot kobiecego charakteru. Związki między mężczyznami i kobietami są poligamiczne – zazwyczaj jeden mężczyzna, dwie kobiety. Pierwsza Żona nigdy nie znaczy, ważniejsza, natomiast ona także zaakceptować drugą współmałżonkę przed zaślubinami. Niewielka część mężczyzna wybiera życie na drodze, jako podróżnicy, żołnierze lub marynarze, większość jednak preferuje osiadły tryb życia. Są świetnymi wojownikami, rzemieślnikami, filozofami oraz uczonymi.
Niewolnictwo na tych ziemiach jest dość powszechne – głównie w gospodarstwach rolnych za miastami. (ale nie w formie znanej nam – opis będzie w społeczeństwie, kiedyś).

Język:
Ich językiem wrodzonym przez Erge jest Dagran’Kor – język oparty na mariażu języków innych ras, choć złożony z na pozór pourywanych i ‘łamanych’ słów. Dla większości ras jest to język trudny do nauczenia, przez zawiłe sformułowania i wiele czasów, głównie przeszłych oraz kompletnie niespotykany alfabet oraz sposób zapisu - piszą od dołu do góry, od prawej do lewej. Dla postronnych słuchaczy język mówiony jest raczej mało przyjemny dla ucha, a przy tym miejscami słoma mogą być znajome, natomiast mają bardzo wiele określeń związane z przemijaniem cyklu życia i śmierci, czasu, pór roku itd.


Cechy:
Wytrzymałość +2
Zręczność -2
Zmysł Mocy -1
Retoryka +2
PM:2
PŻ:10


Umiejętności:

Siła Stwórcy - Raz dziennie może postać może znacząco podnieść swoją Siłę o 4 pkt jako akcja darmowa. Trwa 1 minutę.

Gawędziarstwo lub Śpiew – Ergramowie obradzeni są naturalnym talentem do jednej z dwóch dziedzin sztuki powyżej.

Widzenie Zakrytego – Postać widzi więcej, wliczając w to zjawiska normalnie niewidzialne, jak duchy, dusze opuszczające ciało oraz mają +2 do testów przeciw iluzji oraz ukrywaniu, odnajdywaniu rzeczy ukrytych itd.

Odwaga - Umiejętność sprawia, że wszelkie rzuty przeciw Strachowi są łatwiejsze o 2.

Silne Plecy - Standardowy udźwig dopuszczalnego ekwipunku postaci jest liczony x3 (zamiast x2). Dla sytuacji przeciążeniowej udźwig ramion (np. noszenie ciała/kolegi) wynosi Siła x12 (zamiast x8) na czas wytrzymałości w minutach.

Pamięć przodków - każdy ergram posiada odziedziczony talent do jakiegoś zajęcia - Postać posiada umiejętności dziedziczne, przekazywane po przodkach.
Początkująca postać otrzymuje talent w wylosowanej umiejętności oraz tą umiejętność na poziomie 1. Losowanie 1k10
1. Uniki;
2. specjalizacja w wybranej dziedzinie broni;
3. skradanie się;
4. sztuka przetrwania;
5. wyczucie magii;
6. dodatkowy język (wybrany);
7. jeździectwo;
8-10 zdolność rzemieślnicza wybrana przez gracza.


Ostatnio zmieniony przez Barlogg dnia Czw Kwi 18 2019, 19:40, w całości zmieniany 9 razy
Powrót do góry Go down
Zirgin
Twórca Światów
Twórca Światów
Zirgin


Male Liczba postów : 1790
Age : 35
Skąd : Wasada-Marath's Island
Praca/Hobby : Rozmowy z Ziemią
Registration date : 14/01/2008

[roboczy] Ergramowie Empty
PisanieTemat: Re: [roboczy] Ergramowie   [roboczy] Ergramowie I_icon_minitimePon Paź 22 2018, 18:45

Możesz to podzielić na jakieś sekcje co by w przyszłości łatwiej się szukało informacji? Wiesz coś w stylu: Wygląd, społeczeństwo, geneza, itp. chociaż co do społeczeństwa to je będzie trzeba oddzielić od tych tekstów i stworzyć te społeczeństwa.
Powrót do góry Go down
Barlogg
Wyrocznia Wysp Chaosu
Wyrocznia Wysp Chaosu
Barlogg


Male Liczba postów : 1820
Age : 39
Skąd : The Land of the Dead
Praca/Hobby : Głębokie rozważania. O śmierci i takie tam :D
Registration date : 14/01/2008

[roboczy] Ergramowie Empty
PisanieTemat: Re: [roboczy] Ergramowie   [roboczy] Ergramowie I_icon_minitimePon Paź 22 2018, 19:58

Dlatego społeczeństwo jest po łebkach. Docelowo sekcje beda, a jakże Smile
Powrót do góry Go down
Barlogg
Wyrocznia Wysp Chaosu
Wyrocznia Wysp Chaosu
Barlogg


Male Liczba postów : 1820
Age : 39
Skąd : The Land of the Dead
Praca/Hobby : Głębokie rozważania. O śmierci i takie tam :D
Registration date : 14/01/2008

[roboczy] Ergramowie Empty
PisanieTemat: Re: [roboczy] Ergramowie   [roboczy] Ergramowie I_icon_minitimePon Lis 05 2018, 16:26

drobny up, ale dalej robocze ;]
Powrót do góry Go down
Barlogg
Wyrocznia Wysp Chaosu
Wyrocznia Wysp Chaosu
Barlogg


Male Liczba postów : 1820
Age : 39
Skąd : The Land of the Dead
Praca/Hobby : Głębokie rozważania. O śmierci i takie tam :D
Registration date : 14/01/2008

[roboczy] Ergramowie Empty
PisanieTemat: Re: [roboczy] Ergramowie   [roboczy] Ergramowie I_icon_minitimeWto Lis 06 2018, 18:50

up modyfikatory statów, Widzenie Zakrytego i Twarda skóra
Powrót do góry Go down
Barlogg
Wyrocznia Wysp Chaosu
Wyrocznia Wysp Chaosu
Barlogg


Male Liczba postów : 1820
Age : 39
Skąd : The Land of the Dead
Praca/Hobby : Głębokie rozważania. O śmierci i takie tam :D
Registration date : 14/01/2008

[roboczy] Ergramowie Empty
PisanieTemat: Re: [roboczy] Ergramowie   [roboczy] Ergramowie I_icon_minitimePon Sty 07 2019, 11:05

up cech - Instynktu im nie wytnę.
Powrót do góry Go down
Zirgin
Twórca Światów
Twórca Światów
Zirgin


Male Liczba postów : 1790
Age : 35
Skąd : Wasada-Marath's Island
Praca/Hobby : Rozmowy z Ziemią
Registration date : 14/01/2008

[roboczy] Ergramowie Empty
PisanieTemat: Re: [roboczy] Ergramowie   [roboczy] Ergramowie I_icon_minitimePią Sty 11 2019, 08:35

Plusy z wygladu do ukrywania się.

Sent from Topic'it App
Powrót do góry Go down
Barlogg
Wyrocznia Wysp Chaosu
Wyrocznia Wysp Chaosu
Barlogg


Male Liczba postów : 1820
Age : 39
Skąd : The Land of the Dead
Praca/Hobby : Głębokie rozważania. O śmierci i takie tam :D
Registration date : 14/01/2008

[roboczy] Ergramowie Empty
PisanieTemat: Re: [roboczy] Ergramowie   [roboczy] Ergramowie I_icon_minitimePią Sty 11 2019, 17:52

up do ukrywania się.


notatka:
Wrzucić w opis ukrytą wyspę (Wyspę Pierwszych czy coś takiego) i początek rasy, oraz Hetury - jaszczury Ergramów.
Powrót do góry Go down
Zirgin
Twórca Światów
Twórca Światów
Zirgin


Male Liczba postów : 1790
Age : 35
Skąd : Wasada-Marath's Island
Praca/Hobby : Rozmowy z Ziemią
Registration date : 14/01/2008

[roboczy] Ergramowie Empty
PisanieTemat: Re: [roboczy] Ergramowie   [roboczy] Ergramowie I_icon_minitimePią Sty 11 2019, 17:57

Do innego tematu. Może do powstania pierwszych państw Ergram?
Powrót do góry Go down
Barlogg
Wyrocznia Wysp Chaosu
Wyrocznia Wysp Chaosu
Barlogg


Male Liczba postów : 1820
Age : 39
Skąd : The Land of the Dead
Praca/Hobby : Głębokie rozważania. O śmierci i takie tam :D
Registration date : 14/01/2008

[roboczy] Ergramowie Empty
PisanieTemat: Re: [roboczy] Ergramowie   [roboczy] Ergramowie I_icon_minitimeWto Mar 12 2019, 17:55

Koncept schyłku 1 ery - 3 państwa -> odłam morski (handlarze, marynarze, odkrywcy, wyspiarze, piraci), Państwo Północne - Imperialne, Południowcy (republikańscy, jak w pierwowzorze, republika, południowcy).

Szary Lud, Szarzy, Lud Erge, Szaroskórzy.

Erge stworzył 3 oddzielne społeczeństwa - 3 różne grupy, każda z innym sposobem na życie.

Wszyscy wyszli z jednego punktu - Ukrytej Wyspy.

Pierwsi przybyli Wyspiarze, wraz z wiedzą o budowie statków, z narzędziami i materiałami, następnie osadnicy, których Wyspiarze mieli wysadzić na brzeg.

Część ergramów została osiedlona na północy, część zaś na południu Morza, a Ci związani z morzem, osiedlali się głównie na wyspach.


I tak powstały 3 odłamy, ergramowie związani z morzem, ergramów z północy, którzy wykształcili z czasem Imperializm oraz rządy żelaznej ręki, oraz ergramów z południa, którzy skłaniali się w stronę republiki państw-miast.
Powrót do góry Go down
Barlogg
Wyrocznia Wysp Chaosu
Wyrocznia Wysp Chaosu
Barlogg


Male Liczba postów : 1820
Age : 39
Skąd : The Land of the Dead
Praca/Hobby : Głębokie rozważania. O śmierci i takie tam :D
Registration date : 14/01/2008

[roboczy] Ergramowie Empty
PisanieTemat: Re: [roboczy] Ergramowie   [roboczy] Ergramowie I_icon_minitimeWto Mar 12 2019, 19:38

Imperialni - egramowie północni. Bardzo zorganizowani i zchierarchizowani.
Orędownicy ładu za wszelką cenę, najlepiej własnego.
W pierwszych latach zakładali osady na północnym brzegu, jednak szybko budowali nowe osady coraz głębiej wcinające się w ląd, z początku głównie na długości rzek, oraz karczując lasy pod pola uprawne. Wioski z początku rządziły się same w systemie nijako plemiennym, a rządzący wioską ergram nazywany był Wodzem.
Wioski szybko zostały połączone siecią dróg, którymi pomaszerowali pierwsi żołnierze i kupcy. Miasteczka zaczęła łączyć coraz większa zależność od produkowanych przez innych towarów, a włodarze większego miasta na przecięciu większości pierwszych szlaków handlowych zaczęli korzystać z uprzywilejowanej pozycji poprzez wpływanie na okoliczne osady w coraz większym okręgu.
Dzięki kilku dziwnym wypadkom, szybko do władzy absolutnej doszedł jeden ergram, wyróżniającym się talentem taktycznym i żyłką handlowca, i tak już zostało. Przez historyków zwany był później Szczęśliwym Królem, od jego wielkiego szczęścia, które, wg. legendy, zawdzięczał samym Bogom, a także wiecznie niezaspokojonej ambicji i potrzeby władzy. Złośliwi mówili, że to nie Bogom, a Demonom zawdzięczał przychylność losu, niemniej nikt nie wie, jak było naprawdę. Faktem jest, że dzięki swojej ambicji i szczęściu uniknął niezliczonych zamachów na swoje życie w początkowym formowaniu Imperium Świtu. Tylko dzięki Szczęśliwemu Królowi powstało jedno zunifikowane państwo, a pierwsze mniejsze państewka zostały szybko wchłonięte lub zpacyfikowane w wojnach o dominację w regionie przeciw swym braciom ergramom.

Szczęśliwy Król rozpoczął także zaraz po uznaniu się za Imperatora nową, jedyną słuszną religię, czczącą demona władzy, który mu pomagał. Natomiast wiedza, że jest to demon nie jest wiedzą powszechną. Po wygnaniu nowego Boga z Atii, jego poplecznicy zaczęli walczyć o władzę, co zaowocowało krwawą wojną domową i chwilowym zahamowaniem ekspansji.
Powrót do góry Go down
Zirgin
Twórca Światów
Twórca Światów
Zirgin


Male Liczba postów : 1790
Age : 35
Skąd : Wasada-Marath's Island
Praca/Hobby : Rozmowy z Ziemią
Registration date : 14/01/2008

[roboczy] Ergramowie Empty
PisanieTemat: Re: [roboczy] Ergramowie   [roboczy] Ergramowie I_icon_minitimeSro Mar 13 2019, 07:46

Co do pierwszego postu - jakiej ukrytej wyspy? jak? skąd? co? Erge stworzył społeczeństwa? Wydawało mi się to powiązane z kataklizmem, którego sam nie przewidział, a tu nagle przewidział i wziął ich z jakiejś wyspy? Nie kumam jak ty to łączysz i składasz. Panie kontynenty się pojawiły PO odejściu Erge, nie odwrotnie, więc albo wszystkim daj wiedzę o budowie statków, albo niech się sami nauczą. Pamiętaj, że kontynenty powstały wraz z powstaniem Prawa, a wraz z jego powstaniem odeszli starzy bogowie, więc proszę nie łam mi podstawowych koncepcji, albo daj pełny pomysł na zmianę ich, bo wtedy muszę zmienić wszędzie indziej, aby pasowało.
Co do drugiego: osady budowali na północnym brzegu czego? Północnego kontynentu? Ilu ich było? Komu służyli Ci żołnierze, którzy maszerowali drogami? Kto wykonał te drogi? W jakim celu w czasach pokoju powstało wojsko? Kto im płacił i z czego? Skąd to większe miasto powstało, gdzie (nie chodzi mi o konkretną lokację, chociaż i ta się później przyda, a raczej mniej więcej określenie u posadowienia, które spowodowało wzrost) i dlaczego? Chodzi o te szlaki, tak? Jeżeli tak to nie było pytania Wink 
Przyda się system wyznawców. (drzewko np.) będzie podłożem pod Pierwszy i Jedyny Akceptowalny Kościół. W skrócie     P. i J. A. K.
Powrót do góry Go down
Barlogg
Wyrocznia Wysp Chaosu
Wyrocznia Wysp Chaosu
Barlogg


Male Liczba postów : 1820
Age : 39
Skąd : The Land of the Dead
Praca/Hobby : Głębokie rozważania. O śmierci i takie tam :D
Registration date : 14/01/2008

[roboczy] Ergramowie Empty
PisanieTemat: Re: [roboczy] Ergramowie   [roboczy] Ergramowie I_icon_minitimePią Mar 15 2019, 06:21

masz rację niestety. bede poprawiał
Powrót do góry Go down
Barlogg
Wyrocznia Wysp Chaosu
Wyrocznia Wysp Chaosu
Barlogg


Male Liczba postów : 1820
Age : 39
Skąd : The Land of the Dead
Praca/Hobby : Głębokie rozważania. O śmierci i takie tam :D
Registration date : 14/01/2008

[roboczy] Ergramowie Empty
PisanieTemat: Re: [roboczy] Ergramowie   [roboczy] Ergramowie I_icon_minitimeSob Mar 16 2019, 11:29

Ukryta Wyspa - Wyspa, Która Nie Jest Wyspą - niegdyś odludny, zalesiony fragment kontynentu stworzonego przez Erge jako przyszła kolebka Ergramów oraz zamieszkała m.in. przez jaszczury, Hetury. W miejscu tym istniał portal do domeny Erge, a dostępu do tego terenu broniły silne moce wpływające na wszystkie stworzenia (poza później powstałymi Ergramami), by podświadomie omijały ten teren. Bariera ta po ustanowieniu Prawa przekształciła się w aurę sprawiając, że wszystkie żywe stworzenia i istoty na jej terenie są magicznie Niewidzialne - jednakże Widzenie Zakrytego pozwala je dostrzec. Przekształcenie aury nie było to planem stwórcy, a jedynie chaotycznym efektem ubocznym wprowadzenia Prawa. Ta sama moc sprawiła, że w czasie ustanowienia, zabudowania i roślinność nie ucierpiały znacząco przez rozłam kontynentów. Wiele z nich zostało natomiast zniszczonych przez wybuch portalu do domeny Erge.

W tym miejscu także Pan Cykli zostawił trzech ze swych sług - golemy - magiczne konstrukty posiadające dostęp do mocy Erge i wiedzy zmarłych Atian.

Pod ziemią natomiast istniało Źródło Tworzenia, z którego, kiedy moment będzie odpowiedni, mieli narodzić się Ergramowie. Żródło miało postać podziemnego, wypełnionego cieczą nasączoną boską mocą, w której w spokoju tworzyły się, rosły i dojrzewały rzesze Ergramów, które następnie, stopniowo, w trzech falach, miały zostać uwolnione na Atię. Rasa miała przewyższać siłą, sprytem, potęgą magiczną oraz intelektem wszystkie pozostałe twory innych bogów, niestety projekt nigdy nie został w pełni ukończony przez pospieszne wprowadzenie Prawa. Ergramowie mieli "urodzić się" tam posiadając całą wiedzę potrzebną do zasiedlenia dowolnego terenu, dostępną Erge ze zmarłych Atian. Przez to właśnie projekt wymagał większej ilości czasu, by jednostki nie obudziły się szalone od natłoku wiedzy. Niestety, Ergramowie obudzili się przedwcześnie na skutek wybuchu gwałtownie odłączonego od domeny Erge portalu oraz wielkich mocy boskich przepływających przez Atię wraz z utworzeniem Prawa.

Pierwsza fala Ergramów (Ergramowie Wolni) - wypuszczona na Atię dwadzieścia lat przed ustanowieniem Prawa. Jako jedyni z pierwszych Ergramów, byli dziećmi przy ich wypuszczeniu ze Źródła. Golemy wychowywały je, i kształciły, pomagając także w stworzeniu społeczności. Daleko było im do ideału, jaki wyznaczył Erge. Zostali jednakże wypuszczeni z konkretnym celem - w niewielkiej ilości (około 300 osób) - przygotowaniem terenu Ukrytej Wyspy na przybycie kolejnych, nowych, Ergramów. Budowa narzędzi i tymczasowych domów, pozyskiwanie i magazynowanie żywności i materiałów... wszystkiego, co było konieczne, do dalszego zasiedlenia. Ich wola została częściowo stłamszona przez Stwórcę, by posłusznie wykonali powierzone zadania, a dzięki temu nie pamiętają zbyt dobrze tego okresu ich życia. Po ustanowieniu Prawa i rozpadzie kontynentu, ich wola znów stała się wolna, choć w dalszym ciągu czuli potrzebę pomocy kolejnym falom Ergramów stworzonych na terenie Wyspy. Wyspecjalizowali się w budowaniu konstrukcji, oraz później, w statkach i żegludze.

Druga fala Ergramów - Proces inkubacji trwał dwadzieścia lat, choć przez drobne komplikacje związane z mocą Chaosu, nie wyszli tak idealni, jak Erge zakładał. Zostali stworzeni z imperatywem opuszczenia terenów Wyspy, przy czym w większości sami, zbudowali okręty i pożeglowali wraz z jednym z golemów na południe, osiedlając się na tamtejszych wybrzeżach.

Trzecia fala Ergramów - Po niespełna trzech latach od odpłynięcia drugiej fali, na świat przyszła trzecia fala, która była nadzorowana przez ostatniego z Golemów, jednakże nie był w stanie prawidłowo przeprowadzić całego procesu przez nastanie Prawa i znaczący spadek własnej mocy. Golem, wraz z uwolnieniem ostatniej fali Ergramów i wyczerpaniu mocy Źródła popadł w szaleństwo, unicestwiając resztkę Źródła i siebie w procesie. Przez szybsze zakończenie procesu, Ergramowie trzeciej fali są najmniej stabilni ze wszystkich Ergramów i wielu z nich posiada cechy niezaplanowane, jak despotyzm, skłonności do przemocy oraz bezwzględność, a także zostali tylko z niewielką wiedzą zesłaną im przez Erge. Stworzeni wg. planu Erge, z silną potrzebą odejścia z miejsca Ukrytej Wyspy. Nie posiadali wiedzy o żegludze i statkach, co okazało się problematyczne, przy nowej naturze Wyspy. Po stworzeniu, przy znaczącej pomocy Ergramów Wolnych, wybudowali statki i pożeglowali na północ, osiedlając się na wybrzeżach znalezionego kontynentu. W czasie budowy i nauki żeglugi dochodziło do wielu spięć pomiędzy Ergramami Wolnymi, a trzecią falą skrzywionych Ergramów, przez co wielu Wolnych odpłynęło z Wyspy, odkrywając oraz osiedlając się na okolicznych terenach, zawsze w pobliżu Morza, najczęściej na innych wyspach.


Golemy - Magiczne konstrukty pozostawione na Atii w celu szerzenia wiedzy i pomoc w tworzeniu nowych społeczności raz ładu. Ich zadaniem, w przypadku Ergramów, było pokierowaniem procesu tworzenia tej rasy, oraz pomoc w ich dalszym, świadomym rozwoju. Niestety, tylko jeden przetrwał stworzenie rasy, znacząco osłabiony, oraz tylko ze szczątkową wiedzą, pozostał na usługach nowej rasy Ergramów drugiej fali, gdzieś na północy południowego kontynentu.


Ostatnio zmieniony przez Barlogg dnia Sob Mar 16 2019, 12:43, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry Go down
Barlogg
Wyrocznia Wysp Chaosu
Wyrocznia Wysp Chaosu
Barlogg


Male Liczba postów : 1820
Age : 39
Skąd : The Land of the Dead
Praca/Hobby : Głębokie rozważania. O śmierci i takie tam :D
Registration date : 14/01/2008

[roboczy] Ergramowie Empty
PisanieTemat: Re: [roboczy] Ergramowie   [roboczy] Ergramowie I_icon_minitimeSob Mar 16 2019, 11:49

Imperialni - egramowie północni. Bardzo zorganizowani i zchierarchizowani. Patriarchat i niewolnictwo. Agresywni, ekspansywni, bezwzględni.
Orędownicy ładu za wszelką cenę, najlepiej własnego.
W pierwszych latach od ich "wyklucia" żyli na Ukrytej Wyspie, ucząc się i budując statki, następnie popłynęli na północ, gdzie się osiedlili. Szybko budowali nowe osady coraz głębiej wcinające się w ląd, z początku głównie na długości rzek, oraz karczując lasy pod pola uprawne. Wioski z początku rządziły się same w systemie nijako plemiennym, a rządzący wioską ergram nazywany był Wodzem.
Wodzowie szybko zauważyli potrzebę handlu z innymi społecznościami, wioski szybko zostały połączone siecią dróg, którymi pomaszerowali pierwsi kupcy, a w przyszłości "jednoczący" wioski żołnierze na rozkazach coraz to ambitniejszych Wodzów. Miasteczka zaczęła łączyć coraz większa zależność od produkowanych przez innych towarów, a włodarze (jakiegoś - nie mam tego jeszcze) większego miasta na przecięciu większości pierwszych szlaków handlowych zaczęli korzystać z uprzywilejowanej pozycji poprzez wpływanie na okoliczne osady i ich Wodzów w coraz większym okręgu, rozdając przywileje handlowe i "pomagając" w obronie przed bandytami (często byli to Ergramowie przysyłani z miasta) i pomniejszymi istotami chaosu.
Dzięki kilku dziwnym wypadkom, szybko do władzy absolutnej większości wiosek i Miasta, doszedł jeden ergram, wyróżniającym się talentem taktycznym i żyłką handlowca, i tak już zostało. Przez historyków zwany był później Szczęśliwym Królem, od jego wielkiego szczęścia, które, wg. legendy, zawdzięczał samym Bogom, a także wiecznie niezaspokojonej ambicji i potrzeby władzy. Złośliwi mówili, że to nie Bogom, a Demonom zawdzięczał przychylność losu, niemniej nikt nie wie, jak było naprawdę. Faktem jest, że dzięki swojej ambicji i szczęściu uniknął niezliczonych zamachów na swoje życie w początkowym formowaniu Imperium Świtu. Tylko dzięki Szczęśliwemu Królowi powstało jedno zunifikowane państwo, a pierwsze mniejsze państewka zostały szybko wchłonięte lub zpacyfikowane w wojnach o dominację w regionie przeciw swym braciom ergramom.

Szczęśliwy Król rozpoczął także zaraz po uznaniu się za Imperatora nową, jedyną słuszną religię, czczącą demona władzy, który mu pomagał. Natomiast wiedza, że jest to demon nie jest wiedzą powszechną. Po wygnaniu nowego Boga z Atii (owego Demona, który w końcu stał się Bogiem), jego poplecznicy zaczęli walczyć o władzę, co zaowocowało krwawą wojną domową i chwilowym zahamowaniem ekspansji.
Powrót do góry Go down
Barlogg
Wyrocznia Wysp Chaosu
Wyrocznia Wysp Chaosu
Barlogg


Male Liczba postów : 1820
Age : 39
Skąd : The Land of the Dead
Praca/Hobby : Głębokie rozważania. O śmierci i takie tam :D
Registration date : 14/01/2008

[roboczy] Ergramowie Empty
PisanieTemat: Re: [roboczy] Ergramowie   [roboczy] Ergramowie I_icon_minitimeSob Mar 16 2019, 11:51

poprawione później zbiorę to wszystko w jeden / kilka odpowiednich postów. Co do miasta, na pewno nad rzeką łączącą się z oceanem, na pewno geograficznie tak, by faktycznie spora część ichnich towarów MUSIAŁA tamtędy przechodzić.

a ten pierwszy post - to są moje luźne myśli i pomysły, średnio jest co komentować Razz natomiast owe 2 nowe ściany tekstu, chętnie :]
Powrót do góry Go down
Zirgin
Twórca Światów
Twórca Światów
Zirgin


Male Liczba postów : 1790
Age : 35
Skąd : Wasada-Marath's Island
Praca/Hobby : Rozmowy z Ziemią
Registration date : 14/01/2008

[roboczy] Ergramowie Empty
PisanieTemat: Re: [roboczy] Ergramowie   [roboczy] Ergramowie I_icon_minitimeNie Mar 17 2019, 13:56

Hmmm. Dobra to rozumiem, że Erge jeszcze za czasów pierwszej ery stworzył ten ukryty las. Z położenia wynikało by, że gdzieś nad największym jeziorem świata. I tam wewnątrz ukrytej przestrzeni (no i tu pierwsze pytanie, jak ukrytej i jeżeli jakoś magicznie to co zasila proces? Jakiś magiczny generator bazujący na elementach żywiołów byłby zacny. Wiesz wyposaż go w duszę i osobowość i już mamy jakiś fajny aspekt historii) stworzył trzy golemy (golemy? serio? Daj im jakąś wolę i osobowość, będą zajebiści w historii i będą wyposażeni w IMIĘ! z dużej bo to ma się odbijać echem po halach przy piwie), oraz jakieś biologiczne tałatajstwo do produkcji Ergram niczym uruk hai w Isengardzie. I potem fala po fali zaczęli się pojawiać. Pierwsza zaczęła pomagać, a ich wolna wola była ograniczona. W sumie nie wiem po co, bo będąc dopiero, co stworzonymi istotami nie za bardzo by mieli własne pomysły, za to grzecznie, by robili to co im golemy (serio? daj mi coś fajnego do historii zamiast "golemy" co? Razz) każą. Przychodzi druga fala produkcyjna i ta jest świrnięta. Tylko tu nie pasuje logika, bo czemu świrnięta, jeżeli 20 lat byli już w w inkubatorze. To chyba starczy dla wytworzenia dorosłego osobnika. Pierwsza ucieka przed drugą, a Golemy (gosh.. Razz) co na to? Druga sobie odpływa na południe z jednym golemem i trzecią dokańcza jeden golem (daj im duszę panie Razz)i fiksuje, a co z ostatnim z golemów? gdzie on się podział? Co się stało z wyspą?

No i istotna kwestia dat - if u know what i mean.

Post nr 2
Nic nowego, to nie mam nowych uwag.
Powrót do góry Go down
Barlogg
Wyrocznia Wysp Chaosu
Wyrocznia Wysp Chaosu
Barlogg


Male Liczba postów : 1820
Age : 39
Skąd : The Land of the Dead
Praca/Hobby : Głębokie rozważania. O śmierci i takie tam :D
Registration date : 14/01/2008

[roboczy] Ergramowie Empty
PisanieTemat: Re: [roboczy] Ergramowie   [roboczy] Ergramowie I_icon_minitimeSro Kwi 10 2019, 19:48

up umi - odwaga
Powrót do góry Go down
Barlogg
Wyrocznia Wysp Chaosu
Wyrocznia Wysp Chaosu
Barlogg


Male Liczba postów : 1820
Age : 39
Skąd : The Land of the Dead
Praca/Hobby : Głębokie rozważania. O śmierci i takie tam :D
Registration date : 14/01/2008

[roboczy] Ergramowie Empty
PisanieTemat: Re: [roboczy] Ergramowie   [roboczy] Ergramowie I_icon_minitimeWto Kwi 16 2019, 07:17

up umi - pamięć przodków
Powrót do góry Go down
Issir
The Force is with u young Padawan
The Force is with u young Padawan
Issir


Male Liczba postów : 1044
Age : 35
Skąd : The Great Dunpeal Empire
Praca/Hobby : Wianie,wycie tudzież pędzanie i po polach hulanie :)
Registration date : 14/01/2008

[roboczy] Ergramowie Empty
PisanieTemat: Re: [roboczy] Ergramowie   [roboczy] Ergramowie I_icon_minitimeCzw Kwi 18 2019, 18:14

Pozwoliłem sobie nieco przeformatować Ci tekst w sekcji umi rasowych bo czytało się to okropnie.

Oceniając warstwę mechaniczną. - wszystko naprawdę mega fajnie ino damn klocki 2 x 2 z naturalną predyspozycją do ukrywania się ? Well if you say so Very Happy

Podoba mi się koncept ich języka. Tylko w zasadzie uważam że jako zlepek innych języków jego uproszczona wersja mogłaby być językiem wspólnym dla Atian. Co ty na to ? Very Happy
Powrót do góry Go down
Barlogg
Wyrocznia Wysp Chaosu
Wyrocznia Wysp Chaosu
Barlogg


Male Liczba postów : 1820
Age : 39
Skąd : The Land of the Dead
Praca/Hobby : Głębokie rozważania. O śmierci i takie tam :D
Registration date : 14/01/2008

[roboczy] Ergramowie Empty
PisanieTemat: Re: [roboczy] Ergramowie   [roboczy] Ergramowie I_icon_minitimeCzw Kwi 18 2019, 19:43

to sens - szara postać znika z umiejek ;]

Co do wspólnego, jest to możliwe. Nie będę oponował Razz
Powrót do góry Go down
Barlogg
Wyrocznia Wysp Chaosu
Wyrocznia Wysp Chaosu
Barlogg


Male Liczba postów : 1820
Age : 39
Skąd : The Land of the Dead
Praca/Hobby : Głębokie rozważania. O śmierci i takie tam :D
Registration date : 14/01/2008

[roboczy] Ergramowie Empty
PisanieTemat: Re: [roboczy] Ergramowie   [roboczy] Ergramowie I_icon_minitimePon Maj 06 2019, 20:41

ubiór roboczo - coś jak szkoci, koszula luźna, spódnica lekka, turban, sandały / lekkie buty płótno / skóra.
Powrót do góry Go down
Sponsored content





[roboczy] Ergramowie Empty
PisanieTemat: Re: [roboczy] Ergramowie   [roboczy] Ergramowie I_icon_minitime

Powrót do góry Go down
 
[roboczy] Ergramowie
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Ergramowie (stare)
» Elemita [roboczy]
» [roboczy] Magia Rytualna

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Wyspy Chaosu :: Tworzenie postaci oraz rozwój :: Rasy-
Skocz do: